utorok 22. novembra 2011

Zabíjačková kaša

Je čas zabíjačiek a robenia klobás. Aj my, ako každý rok, sa chystáme robiť cez víkend s Chmelkovcami
v Tužine klobásy. A tradične k tejto príležitosti robím zabíjačkovú kašu, ktorú si tam dáme na obed spolu
s pečenou klobásovou zmesou, ktorou plníme črevá.

Na zabíjačkovú kašu potrebujem:
500 g bravčového bôčika
250 g bravčovej pečene
250 g bravčového srdca
150 g  jačmenných krúp
2 väčšie cibule, 2-4 strúčiky cesnaku, soľ, mleté čierne korenie, majoránku a masť.
Ja som si tentokrát kúpila sadlo a z neho som si vytopila masť, ktorú som použila pri varení kaše.

Bôčik a srdce dám variť do tlakového hrnca s trochou vody a soli. Asi po 20 minútach som pridala  pečeň
a varila spolu ešte 10 minút. Potom som mäso vybrala do misy aby vychladlo


Do vody, v ktorej sa varilo, som dala uvariť krúpy. Keď boli mäkké, precedila som ich cez sito
(vodu nevylievam, ak treba ešte z nej trochu použijem do kaše)
 





           Uvarené mäso si pomeliem .......












            na masti orestujem cibuľu                      









                  

                pridám pomleté mäso














... aj uvarené krúpy. Posolím, pokorením, pridám prelisovaný cesnak, majoránku a podľa chuti aj dosolím. Ak je kaša veľmi suchá, pridám trochu vody, v ktorej sa varilo mäso a krúpy.



                          


Chvíľu všetko spolu podusím  za stáleho miešania, aby mi to neprihorelo.








A zabíjačková kaša je hotová
Už ju len nezabudnúť v sobotu zobrať k Chmelkovcom, ako sa mi to stalo pred dvomi rokmi.

1 komentár: