piatok 9. decembra 2011

Čokoládová pena

Nedávno som  našla recept na túto kalorickú bombu. A keďže som mala doma všetky potrebné suroviny,
tak som sa hneď do toho pustila . Celá príprava bola veľmi jednoduchá.

Suroviny k tejto dobrote:
200 g várovej čokolády (ja mám najradšej Figaro)
1/2  KL kakaa
1/2  KL nescafe
 50  g masla
 50  g jemného kryštálového cukru
   5  bielkov
ovocie, ja som nakrájala  na kocky ananás

Čokoládu si nalámeme a nad parou necháme roztopiť. Pridáme kávu a kakao. Tie v pôvodnom recepte nie sú, ale ja ich dávam aj do čokoládovej polevy na zákusky, dajú čokoláde dobrú príchuť.  Potom v nej roztopíme
na kúsky nakrájané maslo a dobre rozmiešame. Kým sa nám topí čokoláda, tak si vyšľaháme tuhý sneh
z bielkov a cukru.
Asi 1 - 2 lyžice snehu zamiešame do čokoládovo-maslovej zmesi, ktorá ale nesmie byť horúca.  Zamiešame dôkladne, aby nám nezostali nerozmiešané ani biele, ale ani tmavé kúsky.  Potom všetko vylejeme do snehu
a znovu dôkladne rozmiešame.
Do misiek si na dno dáme nakrájané ovocie a zalejeme čokoládovou penou.

 



















Krajšie by to bolo, keby som penu nastriekala ozdobne pláteným vreckom, ako je to v pôvodnom recepte.
No mne sa zdalo, že by bola škoda aj  tej trošky peny,  ktorá by ostala na stenách vrecka  :-)) .
Keď to budem robiť pre návštevu, určite to tak aj urobím.
A aby som nezabudla,  pred podávaním  treba penu nechať v chladničke 2 - 3 hodiny .

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára