utorok 6. decembra 2011

Pečený čaj

Na internete je niekoľko receptov na pečený čaj. Nakoniec som sa  rozhodla, že si ho urobím aj ja.
Nejaké ovocie som mala doma, nejaké som si kúpila.
Nakrájala som si na malé kúsky jablká, hrušky, pomaranče, grepy, citróny.


Pridala som ešte z mraziaka čierne ríbezle, a  zopár klinčekov a škoricu. Zasypala som to všetko cukrom.


Ovocia bolo asi 2,5 kg a cukru 1 kg. Všetko som dobre premiešala a dala na hlbší plech, ktorý som vložila   do rúry a pri 180 st. C som piekla asi 45 minút. Ešte horúcim čajom som naplnila poháre a sterilizovala som 20 minút pri 80 st. C.

Čaj z tohoto ovocia sa môže pripraviť tak, že  2-3  lyžičky ovocia sa zalejú vriacou vodou, alebo čajom.
Ja som si zatiaľ zaliala ovocie zázvorovým čajom. Pridala som pečený čaj  aj do  vianočného punča.
Ale najviac mi chutí, keď si zamiešam lyžičku tohoto čaju s bielym jogurtom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára