streda 4. apríla 2012

Zeleninová polievka s krúpami a šošovicou


Mám veľmi rada husté polievky. Hlavne v lete mi nahradia kompletný obed. Mám zmrazenú zeleninu z našej záhrady, tak ju musím míňať, lebo sa blíži pomaly zasa čas, keď nebudem vedieť čo s úrodou, čo nám  vyrastie na záhrade. Nie že by sme jej mali na tony, ale aj tak, to čo sa nám urodí, nestačíme priebežne konzumovať, a aj na zimu si treba niečo odložiť.

Suroviny na polievku:
2-3 PL  olivového oleja
2 ks      cibule
1/2 dl    krúp
1/2 dl    šošovice
3-4 ks   nie veľmi veľké mrkvy
2 dl       mrazenej strukovej fazuľky
2 dl       mrazeného ružičkového kelu
soľ, korenie, majoránka

Najprv som si dala variť do vody krúpy s trochou soli.
Medzitým som na oleji orestovala nakrájanú cibuľu, pridala som zeleninu,

.
po 5 minútach som pridala šošovicu a zaliala trochou vody. Dusila som, kým nebola zelenina a šošovica mäkké. Nakoniec som pridala uvarené krúpy,


doliala vodu, dosolila, dokorenila. Nechala som asi 5 minút povariť a na záver som nasypala trošku  rozdrvenej majoránky.

6 komentárov:

  1. polievka vyzeras uzasne uz je zaradena na vyskusanie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. Ja som mala rada ako dieťa hŕstkovú polievku. Tam išli tuším všetky strukoviny, zelenina a krúpy. Ale nikdy som ju nevarila. Až nedávno ma napadlo, že niečo také skúsim uvariť. A vydarila sa. Ale dala som len šošovicu.

      Odstrániť
  3. Jarmilka, dovolila som Ti nechať na mojom blogu jedno ocenenie :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maťka, ďakujem, veľmi ma to potešilo, ale hlavne prekvapilo.

      Odstrániť