štvrtok 13. septembra 2012

Rebarborový koláč

... jeden z mojich obľúbených.
Recept mám od mojej "záhradkovej" susedy Anky, ešte keď sme mali záhradu v Janovej Lehote.  Ale ako jeden z viacerých receptov, aj tento som si trochu upravila.  Bol to recept na ananásový koláč. V čase,
keď mi Anka dala recept, nám na záhrade narástlo veľa rebarbory, tak som ho skúsila upiecť s ňou
a už to tak aj ostalo. Ananásový som ani nevyskúšala.


Potrebujeme :
400 g hladkej múky
2     zarovnané KL sódy bicarbony
2     celé vajíčka
350 g práškového cukru
400 g očistenej a zhruba na 1 cm kúsky pokrájanej rebarbory
2,5 dl ovocného sirupu zmiešaného s vodou v pomere 1:1  (dávam sirup z čiernych ríbezlí)
(kto chce, môže miesto rebarbory a sirupu dať ananásový kompót aj so šťavou)

Poleva :
260 g práškového cukru
2,1 dl sladkej smotany
200 g masla
1     vanilkový cukor
100 g sekaných orechov 
100 g strúhaného kokosu

V miske zmiešame múku so sódou bicarbonou a cukrom a pridáme vajíčka. Všetko dobre premiešame
len varechou.



Nech vás nemýli jedno vajíčko, robila som
z polovičnej dávky.












pridáme sirup













rebarboru a znovu dobre varechou premiešame..







Vylejeme na vymastený a múkou  vysypaný plech a upečieme do karamelova pri 180 st.C cca 25 min. 


Polevu si pripravíme, kým sa nám koláč pečie.
V hrnci si rozpustíme maslo, primiešame cukor, smotanu a na veľmi slabom ohni varíme 3 minúty.


Po odstavení z ohňa vmiešame vanilkový cukor, sekané orechy a kokos.


Potom hmotu natrieme na ešte horúci koláč a necháme vychladnúť.




2 komentáre:

  1. hmm, ten recept vypadá zajímavě....
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ajka, koláč je výborný. Nerobím ho ale často, lebo na záhrade mám zatiaľ málo rebarbory.

    OdpovedaťOdstrániť