štvrtok 12. septembra 2013

Cuketový džem s citrónovou šťavou a zázvorom

Pri  hľadaní receptov na internete som objavila jeden veľmi zaujímavý recept na   
cuketový džem s citrónom a zázvorom .


Cukiet sa mi síce tento rok na záhrade neurodilo nejako veľmi veľa, no džem som chcela  vyskúšať.
V recepte ma zaujal ten zázvor.
Keď som prišla na chalupu, tak som sa do toho hneď pustila.

Potrebujeme:
1 000 g cukiet
   500 g kryštálového cukru
     30 g zázvoru
šťavu z dvoch citrónov
( v pôvodnom recepte od Janky je aj želírovací prípravok s pektínom, no ten som nedala )

Cukety som si ošúpala a zbavila semienok. Nastrúhala som ich na jemnom strúhadle a varila som ich,
kým sa z nich trochu neodparila šťava. Pridala som cukor. Bez cukru aj s cukrom som to varila asi jednu hodinu s občasným premiešaním. Pred dovarením som pridala citrónovú šťavu a nastrúhavý zázvor.
Ešte horúcim džemom som naplnila poháre, zavíčkovala a nechala voľne vychladnúť.

Keď som okoštovala džem z hrnca, tak sa mi zdal veľmi sladký. Po dvoch dňoch som to nevydržala
a otvorila som si jeden pohár.


Prekvapila ma príjemná zázvorová vôňa a veľmi dobrá chuť džemu.
Som rada, že som vyskúšala zasa niečo nové.

6 komentárov:

  1. Jarmilko, tak to jsem ještě neviděla a věřím, že to může být pochoutka. Cukety jsem dřív pěstovala hodně, ale nyní už nikoliv, tak ani nemůžu vyzkoušet. Jinak ti moc blahopřeji k nádhernému vítězství, neboť jsi naprosto přesně určila počet hříbečků, které jsou na fotečce. Přeji pěkný a pohodový víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Natty, tiež som o cuketovom džeme nepočula až do teraz. Ale som rada, že som vyskúšala. Má zaujímavú chuť. A ďakujem za diplom, potešil ma.

      Odstrániť
  2. Tak o cuketovém džemu jsem ještě neslyšela. Já beru cukety spíše jako zeleninu, i když z nich dělám i buchtu. Džemík musí mít zajímavou chuť !!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som do nedávna nevedela, že cuketa sa dá spracovať aj na sladko. Ten zázvor mu dá zaujímavú príjemnú chuť.

      Odstrániť
  3. Zázvor som zabudlaááá :-((( Som si bola práve dnes kúpiť cukety... stane sa niečo, ak dám zázvor mletý? Minulý rok som robila cuketový s kivi a bol skvelý. Teším sa na citrónový :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak to veru neviem, aké by to bolo. Ja som skúšala čaj z mletého aj čerstvého zázvoru, a bol to veru veľký rozdiel. Mletý by som do tohoto džemu asi nedávala, a hoci som občas lenivá, teraz by som sa radšej ešte raz prešla a kúpila čerstvý. Veď cuketa vydrží.

    OdpovedaťOdstrániť