utorok 12. januára 2016

Šišky s jahodovou penou

... a zase tu máme fašiangy a s nimi aj dobroty, ktoré k nim patria.

Dnes som robila šišky. Recept mám mojej od mamy, s ktorým kedysi vyhrala súťaž o "Fašiangovú varešku".


Na tieto výborné šišky  potrebujeme:

500  g   polohrubej múky
    2      žĺtka
  40  g  roztopeného masla
  40  g  kryšt. cukru
 3,7  dl  mlieka 
  30  g   droždia
1 a 1/2  PL rumu
            nastrúhaná kôra z 1 citróna
            trocha soli

Žĺtka s cukrom vymiešame do penista, zamiešame roztopené maslo, rum, soľ a citrónovú kôru. Pridáme vlažné mlieko, do ktorého sme rozmrvili droždie a múku. Cesto dobre vypracujeme.
Necháme hodinu kysnúť.
Vykysnuté cesto  vyvaľkáme na hrúbku 1 cm a vykrojíme kolieska, ktoré necháme prikryté ešte trochu vykysnúť


Do menšej rajnice nalejeme olej do výšky 2 - 3 cm. Na šiškách urobíme palcom jamku a vkladáme
ich do rozpáleného oleja jamkou dole. Najprv smažíme zakryté, po otočení smažíme odokryté.
My ich doma máme najradšej s jahodovou penou:
bielka vyšľahám s kryštálovým cukrom, trochou citrónovej šťavy a jahodovým džemom.



 



3 komentáre:

  1. Jarka, narobila si mi chute... krásne šišky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, vyskúšaj, teraz je to správne obdobie na takéto jedlá.

      Odstrániť
  2. Takéto šišky robieva moja stará mama. Milujem ich! :)

    OdpovedaťOdstrániť